Kolacje

dietozlezni_indyjska-potrawka-z-warzywami
Monika Krasa

Indyjska potrawka z orzechami

Nowa propozycja obiadowa lub kolacyjna- indyjska potrawka. Moja wersja dania, które jadłam jakiś czas temu w restauracji, było tak pyszne, że postanowiłam je odtworzyć w domu i poczęstować Was nowym przepisem na indyjską potrawkę. 

Czytaj więcej »
dietozalezni_zakwas-buraczany
Monika Krasa

Zakwas buraczany

Przepis na pyszny domowy zakwas buraczany na barszcz wigilijny. Buraki są źródłem betainy silnego antyoksydantu wykazującego działanie przeciwnowotworowe. W zakwasie znajdziecie również żelazo, dlatego szczególnie polecany jest osobom cierpiącym na anemię. Zakwas to również źródło bakterii kwasu mlekowego, które pozytywnie wpływają na mikrobiom jelitowy.

Czytaj więcej »
dietozalezni_cukiniowa-zupa-krem
Monika Krasa

Cukiniowa zupa krem

Przepis, który sprawdzi się jako szybka kolacja lub II śniadanie, wersja lubianej już przez Was zupy cukiniowej krem w innej odsłonie, dodatek sera i suszonych pomidorów zwiększa intensywność smaków.

Czytaj więcej »
dietozalezni_ketchup-z-cukinii
Monika Krasa

Ketchup z cukinii

Zamknij lato w słoiku, pyszny przepis na ketchup z cukinii bez dodatku cukru, będzie idealnym dodatkiem do potraw, szczególnie zimą, gdy nie za bardzo mamy dostęp do dobrych, smacznych warzyw.

Czytaj więcej »
dietozalezni_rosol
Monika Krasa

Wegański rosół mocy

Rozgrzewający bulion pełen warzyw do złudzenia przypominający rosół w oryginalnym wydaniu, niejeden już się nabrał na wegański rosół mocy.

Czytaj więcej »
dietozalezni_zupa-ogorkowa-z-cieciorka
Monika Krasa

Zupa ogórkowa z cieciorką

Wzmacniająca zupa ogórkowa z cieciorką. Przygotowana na bazie bulionu warzywnego, ale bardzo odżywcza poprzez dodatek warzywa strączkowego- cieciorki, roślinnego źródła białka i żelaza.

Czytaj więcej »
Dietozalezni_sałatka-z-komosą
Monika Krasa

Sałatka z komosą

Prosta sałatka, na imprezę czy po prostu na kolację, śniadanie z mnóstwem warzyw. Bomba witaminowa na koniec lub początek dnia. Propozycja idealna dla insulinoopornych i chorych na cukrzycę t. 2. 

Czytaj więcej »
dietozalezni_chlebek
Monika Krasa

Pełnoziarnisty chleb na maślance

Nic tak nie pachnie jak domowy chleb. Mój w wydaniu z maślanką, czyli fajnym dodatkiem białka na mące pełnoziarnistej. Smakuje nawet tym, którzy nie lubią pełnoziarnistego chleba. Delikatny w smaku idealny dodatek do śniadania czy kolacji.  

Czytaj więcej »
Dietozalezni_Botwinka
Monika Krasa

Botwinka

Sezonowa botwinka, przepis polecam na lekki obiad jak i na kolację. Idealna również dla osób z cukrzycą t. 2 jak i insulinoopornych. Jej indeks glikemiczny to 40.

Czytaj więcej »